Super Mario Odyssey review

Nintendo mocht wat ons betreft gerust al op z’n lauweren rusten als je kijkt wat ze in 2018 hebben uitgebracht. Niet alleen kwam hun fantastische Switch in de winkelrekken terecht, met de release van Zelda: Breath of the Wild leverden ze ook nog eens een absolute toptitel van jewelste af. Maar toch, Nintendo zou Nintendo niet zijn of ze doen er nog een schepje bovenop. Met Super Mario Odyssey krijgen we het zoveelste verhaal geserveerd met de Italiaanse loodgieter in de hoofdrol, maar dat de besnorde kerel ons na al die jaren nog weet te entertainen verdient enkele pluimen. Dat Nintendo ook geen standaard formule hanteert, maar steeds innovatieve ideeën uittest is al reden genoeg om aan te nemen dat Odyssey ook een van de topgames van dit jaar is.

The Lego Ninjago Movie Video Game review

De Ninjago-franchise klinkt misschien niet zo aantrekkelijk als die van een Batman of een Star Wars, maar dat de ninja-serie wel degelijk heel wat kinderharten wist te scoren bewijzen de bezoekerscijfers van de Ninjago-film in de cinemazalen. Een typische LEGO-make-over was dan ook de volgende logische zet, al bleef maar de vraag of de machine van TT Games ook hiervoor op volle toeren kon draaien. Centraal staan de verhalen van de Ninja’s en hun meester Wu, die het tegen de slechte Garmadon opnemen. Missies worden afgewisseld door clips van de film zelf, wat het voor de fans van de film uiterst herkenbaar maken. Maar ook voor de gamende Lego-fanaat is de game een uiterst hapklare brok.

FIFA 18 review

De FIFA-franchise doet ieder jaar z’n uiterste best om de doorgewinterde voetballiefhebber te overtuigen van z’n kunnen. Dat doet ze door niet louter uit te pakken met een update van de bestaande teams, maar wel door jaar op jaar een innovatieve feature of extra te lanceren om het allemaal wat nieuw te houden. Twee jaar geleden was dat de implementatie van vrouwenteams, vorig jaar zagen we een story mode de kop opsteken en dit jaar? Wel, dat ligt iets minder voor de hand.

NBA 2K18 review

Elk jaar staat de maand september gelijk aan de komst van een hele reeks nieuwe (of geüpdatete) sportgames. Kleppers zoals Fifa en Pes gaan al jaren mee en danken hun grote succes  aan een grote groep trouwe fans. NBA 2K18 kan je stilaan mee opnemen in deze lijst. Het is moeilijk te geloven dat, na het reeds zeer realistische en succesvolle NBA 2K17, er nog verbeteringen konden worden aangebracht. Ontwikkelaar Visual Concepts is er nog maar eens in geslaagd deze versie nóg te verbeteren waardoor je echt het verschil kan voelen tussen de skills van de verschillende spelers.

Splatoon 2 review

De verf is nog maar net droog of we mogen ‘m al opnieuw overschilderen. Met Splatoon 2 pakt Nintendo uit met de opvolger van Splatoon, die nog maar net twee jaar oud is. Hierdoor lijkt de game voor de eigenaars van de eerste Splatoon op het eerste zicht misschien eerder als een uitgebreide DLC, maar dat is slechts schijn. Splatoon 2 heeft meer in z’n mars dan de eerste ooit had en ziet er op de Switch nog beter uit dan de allereerste. De opzet van de game is natuurlijk nog altijd hetzelfde. Met je inktvis-volkje dien je de map waarop je speelt zoveel mogelijk te schilderen in de kleur van je team. Dat levert dan weer de opzet voor een heel aantal leuke modi die naast heel veel inkt ook heel veel tijd van je gaan opslorpen. Maar dat is met een game als deze hoe dan ook geen probleem.