FIFA 18 review

De FIFA-franchise doet ieder jaar z’n uiterste best om de doorgewinterde voetballiefhebber te overtuigen van z’n kunnen. Dat doet ze door niet louter uit te pakken met een update van de bestaande teams, maar wel door jaar op jaar een innovatieve feature of extra te lanceren om het allemaal wat nieuw te houden. Twee jaar geleden was dat de implementatie van vrouwenteams, vorig jaar zagen we een story mode de kop opsteken en dit jaar? Wel, dat ligt iets minder voor de hand.

NBA 2K18 review

Elk jaar staat de maand september gelijk aan de komst van een hele reeks nieuwe (of geüpdatete) sportgames. Kleppers zoals Fifa en Pes gaan al jaren mee en danken hun grote succes  aan een grote groep trouwe fans. NBA 2K18 kan je stilaan mee opnemen in deze lijst. Het is moeilijk te geloven dat, na het reeds zeer realistische en succesvolle NBA 2K17, er nog verbeteringen konden worden aangebracht. Ontwikkelaar Visual Concepts is er nog maar eens in geslaagd deze versie nóg te verbeteren waardoor je echt het verschil kan voelen tussen de skills van de verschillende spelers.

Splatoon 2 review

De verf is nog maar net droog of we mogen ‘m al opnieuw overschilderen. Met Splatoon 2 pakt Nintendo uit met de opvolger van Splatoon, die nog maar net twee jaar oud is. Hierdoor lijkt de game voor de eigenaars van de eerste Splatoon op het eerste zicht misschien eerder als een uitgebreide DLC, maar dat is slechts schijn. Splatoon 2 heeft meer in z’n mars dan de eerste ooit had en ziet er op de Switch nog beter uit dan de allereerste. De opzet van de game is natuurlijk nog altijd hetzelfde. Met je inktvis-volkje dien je de map waarop je speelt zoveel mogelijk te schilderen in de kleur van je team. Dat levert dan weer de opzet voor een heel aantal leuke modi die naast heel veel inkt ook heel veel tijd van je gaan opslorpen. Maar dat is met een game als deze hoe dan ook geen probleem.

Mario Kart 8: Deluxe review

Met Mario Kart 8 Deluxe is de eerste kart-game op de Switch een feit. Maar de eerste originele kart-game? Daar moeten we nog even op wachten, gezien deze titel niet meer (maar zeker ook niet minder) is dan de Mario Kart 8-titel die we enkele jaren geleden op de Wii U tegenkwamen. Die game scoorde op deze website hoge punten, mede door de fantastische visuals en heerlijke gameplay die – ondanks pittige voorgangers – erg innovatief overkomt. Met deze nieuwste versie krijg je als Switch-eigenaar die hele game voorgeschoteld, inclusief alle DLC’s en nog tal van extra’s.

Syberia 3 review

Je moet al ettelijke jaren op je game-meter hebben staan om van het bestaan van de Syberia-reeks af te weten. Zo is het al dertien jaar geleden dat we met Syberia 2 in de weer mochten gaan en de point-&-click-capriolen van protagoniste Kate Walker beleefden. Een hobbelig parcours en een wachttijd van Duke Nukem Forever-esque proporties later en het derde deel in de reeks is een feit. Dat de game er meteen goed invliegt blijkt al snel in de eerste vijf minuten, al wordt het ook al vrij snel pijnlijk duidelijk dat videogames eerder rijpen als bananen dan goede wijn. Te lang laten liggen en je wilt ze niet echt meer aanraken.